I begyndelsen af 30'erne startede en gruppe lokale mænd jagtforeningen.

Den 16. marts 1933, blev der holdt stiftende generalforsamling på Grønbjerg Afholds Hotel.
Det blev besluttet at vælge et bestyrelsesmedlem fra hvert af de daværende 4 skoledistrikter.

Det blev ligeledes besluttet at indmelde foreningen under Lands Jagtforeningen af 1923. I 1950 blev medlemskabet ændret til Dansk Jagt, som i dag er Danmarks Jægerforbund.

Medlemstallet i 1935 var 47 personer, i dag er vi 126 medlemmer, men vi kan sagtens være flere.

Nutid

Ringive Jagtforening er en særdeles aktiv jagtforening. I indeværende jagtsæsonen er der eksempelvis rig mulighed for at komme ud.

Med 5 foreningsjagter (drivjagter), 3 markjagter, 2 havjagter, pürchjagt på forårsbuk, pürchjagt på hjortevildt i efteråret, 1 trykjagt på hjortevildt samt adgang til andejagt, kragejagt og trækjagt er der noget for næsten enhver jægersmag. Man kan vælge at købe adgang til (næsten) hele pakken på én gang, eller man kan vælge kun at deltage i de aktiviteter som tiltaler en mest.

Ringive Jagtforening er derudover involveret i flugtskydning på Blåhøj Skydebane. Skytter fra Ringive deltager også i den lokale Trekantskydning (Tørringskydning) og Ribe Amt Holdskydning (RAH-skydning).

Der er mulighed for at mødes og udveksle erfaringer og gode råd i forbindelse med riffelskydning på riffelbanen i Sdr. Omme og derudover anvendes områdets andre riffelbaner til arrangementer.

Hvis man er socialt anlagt, ud over hvad ovenstående indebærer, kan man møde op på aktivitetsdage, til bukkepral, til trofæaften, ved hygge omkring gule ærter samt i andre stunder.

Kig omkring på hjemmesiden og find mere information om hvad der sker i den indeværende sæson og detaljer om hvem, hvad og hvornår, og tag endelig kontakt hvis det lyder som noget for dig.

God fornøjelse.